lean marketing

Gwałtowny postęp w przemyśle spowodował, iż niezbędne stały się modyfikacje w sposobach kierowania firmami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej misją jest zmultiplikowanie efektywności czynności produkcyjnych w konkretnym zakładzie. Jak nietrudno można wydedukować, zamysł ten ma swój początek w Japonii, często odwołującej się do szeroko rozumianego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z ograniczeniem do minimum jakichkolwiek czynności podejmowanych w toku procesu produkcyjnego, a przy tym całkowicie niepotrzebnych. plakaty lean Najważniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zminimalizowanie marnotrawstwa zarówno w odniesieniu do siły roboczej jak i używanych surowców. Wykorzystanie form działania lean management daje możliwość zdobycia takich efektów, jak wzrost produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki między pracownikami w zakładzie zwykle poprawiają się. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co istotne sposoby działania z obszaru lean management mogą być wdrażane w każdym zakładzie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co ma znaczenie to zdolność dokonania oceny, które elementy procesów są niepotrzebne dla firmy.